تبلیغات
از کشتی حمایت کنیم
از کشتی حمایت کنیم

از کشتی حمایت کنیم

» به یاد مرحوم بابک قربانی ( جمعه 30 آبان 1393 )
» دانلود گلچین فنون حمید سوریان ( جمعه 5 اردیبهشت 1393 )
» از روز 10 فروردین ماه و در خانه كشتی/ اردوی تیم ملی كشتی فرنگی نوجوانان آغاز می‌شود ( دوشنبه 4 فروردین 1393 )
» به مناسبت فرا رسیدن سال نو/ پیام تبریك رئیس فدراسیون كشتی ( دوشنبه 4 فروردین 1393 )
» تبریک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به مناسبت قهرمانی تیم کشتی ایران/ ماشاالله، این کشتی‌گیران ایرانی! صدآفرین به این قهرمانان! ( دوشنبه 26 اسفند 1392 )
» دانلود فیلم کشتی صادق گودرزی و جردن بایروز ( چهارشنبه 23 بهمن 1392 )
» دانلود کشتی بوایسارسایتیف با سسلان تایگیف در فینال المپیک۲۰۰۸ ( یکشنبه 13 بهمن 1392 )
» رده‌بندی نهایی مسابقات مرحله اول جایزه بزرگ فیلا/ قهرمانی گادیسوف در روز پایانی جام یاریگین ( یکشنبه 6 بهمن 1392 )
» خواص برنج ( یکشنبه 29 دی 1392 )
» برای حضور در رقابت های جام تختی/ ستاره های گرجستانی به ایران می آیند کورتانیدزه، مارساگاشویلی و خنچیگاشویلی در سالن هفتم تیر ( پنجشنبه 26 دی 1392 )
» دانلود اموزش زیر گیری -جردن باروز ( سه شنبه 24 دی 1392 )
» 13 توصیه برتر رژیمی ( شنبه 21 دی 1392 )
» ارزش غذایی پنیر ( جمعه 20 دی 1392 )
» از سوی فدراسیون جهانی کشتی اعلام شد/ اسامی برترین آزادکاران جهان حسن رحیمی و رضا یزدانی در صدر ( پنجشنبه 19 دی 1392 )
» کراتین را حتما باید با آب انگور و یا ساندیس خورد! ( سه شنبه 17 دی 1392 )
تبلیغات

کراتین چیست ؟ چه مزایایی دارد ؟

نویسنده: امیر محمدی دوشنبه 4 آذر 1392
کراتین ترکیبی از دسته ترکیبات پروتئینی است که از سه آمینواسید متیونین، آرژنین و گلیسین تشکیل می‌گردد. این ماده در بدن به‌صورت ترکیب فسفاته (کراتین فسفات) درآمده و به‌عنوان یکی از منابع ذخیره انرژی به‌ویژه در فعالت‌ها و ورزش‌های سرعتی و انفجاری به‌کار می‌رود. بیشتر ذخیره کراتین در ماهیچه‌های اسکلتی قرار دارد.در حال حاضر سالیان متمادی است که این ترکیب به‌عنوان مکمل در ورزش‌های مختلف به‌کار می‌رود و مطالعات سالیان اخیر نشانگر آن است که مصرف مکمل کراتین می‌تواند موجب افزایش میزان و محتوای کراتین موجود در عضلات گردد. البته برخی مطالعات دیگر پس از مصرف این مکمل افزایشی در توان ورزشی ورزشکاران مشاهده نکرده‌اند. لیکن اغلب مطالعات انجام شده تاکنون نشانگر آن هستند که مصرف تقریبی ۲۰ گرم از این ماده برای ۷-۵ روز موجب افزایش عملکرد سرعتی فرد به میزان ۵%-۱ شده و کار انجام شده توسط وی را در ورزش‌های سرعتی تکرار شونده (متناوب) ۱۵% افزایش می‌دهد.همچنین در صورتی که مکمل کراتین برای مدت یک یا دو ماه مصرف گردد. موجب افزایش توان سرعتی فرد (۸%-۵)، افزایش قدرت فرد (۱۵-۵ درصد) و توده بدون چربی فرد (۳%-۱) می‌شود.براساس اطلاعات موجود اثر کارافزائی این مکمل وابسته به میزان برداشت آن توسط عضلات می‌باشد.با توجه به اینکه این ماده هنوز از طرف کمیته بین‌المللی المپیک با محدودیت و یا منع مصرفی مواجه نشده است، بنابراین در بین ورزشکاران به‌عنوان یک مکمل کارافزا از جایگاه خاصی برخوردار است.تنها اثر جانبی شناخته شده از مصرف این مکمل افزایش وزن بدن فرد می‌باشد و در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با پاسخ افراد مختلف به این ماده، اثر آن در ورزش‌های متناوب و دوره‌ای، اثرات جانبی آن و اثرات طولانی مدت مصرف آن بر ورزش‌های استقامتی موردنیاز است.

[تصویر:  0_11_54_large.jpg]


اثرات جانبی کراتین

از عمده‌ترین سؤالات مصرف‌کنندگان پیرامون مکمل کراتین اثرات جانبی این ماده می‌باشد. بررسی‌ها و مطالعات محققین علوم پزشکی جهت شناسائی عوارض جانبی احتمالی کراتین در حال انجام است.

برخی از این عوارض درمنابع علمی درج گردیده‌اند و اغلب آنها به جهت تجمع آب در بدن به‌ویژه در نواحی روده و ماهیچه اسکلتی می‌باشد. این تجمع آب ممکن است به دهیدراسیون یا کم‌آبی متعاقب دریافت کراتین منجر گردد. بنابراین هنگامی که مکمل کراتین مصرف می‌کنید، حداقل ۱ اونس (۳۰ گرم) آب به ازاء کیلوگرم وزن بدن مصرف کنید. برخی اثرات جانبی احتمالی ناشی از مصرف این مکمل به قرار زیر می‌باشد.

البته قبل از هر گونه اظهارنظری ذکر این نکته الزامی است که این عوارض تنها در مطالعات موردی مشاهده شده است و هنوز در مطالعات وسیع‌تر مورد تأئید قرار نگرفته است. علاوه بر آن همانطور که مطالعه خواهید نمود این عوارض عمدتاً در اثر عدم تعادل آب و مواد معدنی در بدن بروز می‌نماید و با رعایت یک برنامه غذائی متعادل و مخلوط نمودن کامل پودر کراتین در آب یا آبمیوه قابل پیشگیری است و تنها اثری که توجه خاصی را می‌طلبد احتمال ایجاد بار اضافی بر کلیه‌ها متعاقب مصرف کراتین می‌باشد.

از عمده اثرات كراتین می توان به موارد ذیل اشاره كرد:

1- افزایش قدرت عضله

2- در فواصل بین تمرینات سنگین ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد.

3- بدون افزایش چربی بدن، در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد.

4- آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد.

5- در تمرینات ورزشی سرعتی و شدید، ضمن كاهش تولید اسید لاكتیك، مانع از خستگی شده و مدت تمرین شدید را طولانی تر می كند.

پس به طور كلی می توان هنگام نیاز به افزایش وزن و توده عضلات، افزایش قدرت و سرعت در حركات انفجاری و كمك به تولید ATP
                   
                                                             منبع:bfitnes.com




برچسب ها : بدنسازی , کشتی , کشتی ازاد , کشتی فرنگی , کراتین , مکمل ,

ادامه مطلب ... نظرات :


آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

وبلاگی برای حمایت از ورزش اول ایران-لطفا نظرات ارزشمندتون رو بیان کنید و برای حمایت از ورزش اول کشور خود لطفا بنر مارا در وبلاگ خود قرار دهید با تشکر-امیر محمدی



تبلیغات
  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 koshtykermanshah Group , All Rights Reserved ©